detox, på mitt vis.

 
 
Påsken är förbi och godiset uppätet! Så härligt! Har haft en alldeles fantastisk påsk på alla sätt och vis - med härliga människor, god mat och en himla massa onyttigheter. Men nu får det vara nog, nu är det dags att bli lite nyttig igen! Så igår drog jag igång en liten detox-kur, ja på mitt vis alltså...
 
Vad jag gör? Jo, det ska jag berätta för er nu! Till frukost käkar jag ägg - två eller tre stycken. Till lunch dricker jag en grön drink. Och till middag äter jag kött. Enbart. Jag får alltså inte i mig några kolhydrater, mejeriprodukter, socker etc.
 
Men en drink till lunch? Jodå, för det här är ingen vanlig drink! Det här är en drink bestående av spenat, broccolli, avokade och apelsin! Låter fruktansvärt - men ni anar inte hur fantastisk denna drink är! Den kanske inte smakar Coca-Cola, men den är så otroligt nyttig! Så nyttig så man börjar ifrågasätta varför man inte druckit den tidigare? Först och främst innehåller den så galet mycket klorofyll, antioxidanter, vitaminer, mineraler, fibrer och proteiner - vilket är väldigt bra för oss och som många knappt får i sig (inkl. jag själv!). Men den är mer än bara en innehållsrik drink, för den bidrar till såväl bättre matsmältning, tarmtömning, ph-värde samt till både renare och slätare hy! Och den gör susen för immunförsvaret!

Det är min detox-kur det! Såhär strikt kommer den förbli i några dagar till. Typ tre. Sen övergår jag till en LCHF-diet för att få kontroll över min kropp och vikt igen - efter några slarviga månader!
 
pame!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




kontakta mig gärna