och så kom midsommaren.

 
 
 
Först och främst, vart försvann första halvan av 2014? Herregud vad tiden går fort. Nu sitter man här, i väntan på syster för att binda kransar, och det är liksom redan 20 juni! Men om vi ignorerar det faktum att tiden går alldeles för fort, så är det ju himla festligt med midsommar iallafall! 

Idag vankas det, som enligt tradition de senaste 10-15 åren, midsommarfirande med bästa gänget. Iår lite färre än vanligt, men det lär bli minst lika lyckat iallafall! Lekar, sång, god mat och dans står på schemat, också det som enligt tradition. Iår har lekledaren (läs undertecknad) arrangerat lekarna/tävlingarna med en liten twist. Just för att färga även dessa efter tiden och firandets utveckling. Efter helgen ska jag berätta hur gjort, samt lite reaktioner från offren (läs de som ska få leka) - så ni kanske får några tips till framtida festligheter som behöver skojas till med lekar!
 
Nu ska jag ta mig ett glas mousserande fläderdryck och fortsätta invänta syster! Och så önskar jag er alla en riktigt fin midsommar!
 
pame!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




kontakta mig gärna