en dag i sankt anna.


pinsamt att jag ser exakt likadan ut på alla tre bilder!


Bussresan var en stor del av nöjet, då det är hur kul som helst att åka minibuss på landsbygdsvägar med trevliga människor. Att stå i kö var inte alls tråkigt och vi fick dem röda biljetterna, vilka är de bästa! Salladen åt vi i underbart väder på bänkar som var byggda för barn. Sedan lekte vi av oss på skolgården innan vi gick upp till kyrkan och fick platser på första raden. Bara en meter ifrån scenen!
      Underhållningen var lika fantastisk som vanligt, den var nog bättre än tidigare år. Låtvalen var grymma rakt igenom och jag älskade varenda sekund. Favoritlåtar blandades med nya, minst lika fina, låtar och kusinerna Peter och Matilda var lika proffesionella som vanligt. Tillsammans med syskon/kusiner i doakören och en grym orkester bjöd dem på tjugo låtar. Allt från Sommarpsalm som sjöngs från läktaren, tillsammans med kusinernas föräldrar, till Peters egna singel One Love. Det var poprock, och det var opera. Det var allsång, och det var tårar. De överträffade verkligen sig själva det här året!

Det här är verkligen en helt fantastisk dag. Jag önskar jag tillhörde denna släkt, som möjligtvis är snäppet bättre än min, men det är tveksamt. En släkt fylld av musik och glädje, som tillsammans, helt ideellt, arrangerar denna underbara sommarvecka med konserter i S:t Annas vackra kyrka.

Tack!

pame!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




kontakta mig gärna