en postertavla.



Ett av mina senaste projekt är en fotovägg. Mitt sovrum är väldigt planerat in i minsta detalj, och det är sällan jag gör några större förändringar. Men en fotovägg har jag alltid velat ha. Och det projektet har just börjat. På min garderobssida, en svartmålad matt yta, har jag nu satt upp min första bild. Temat för väggen är: jag. Egenkär som jag är, så ska jag hänga upp massvis med foton på mig och personer som inspirerar mig. Mestadels kända personer. Foton från mina möten med bland andra Carola, Magnus Carlsson och Peter Johansson. Listan ska bli lång!

Det första fotot är beställt från Smartphoto (klicka här för att komma till deras hemsida). Smartphoto, som nyligen bytt namn från ExtraFilm, är en fotobutik på nätet. Där kan man beställa jättefina canvastavlor, fotoböcker och affischer. Även vanliga fotokopior från filmrullar och digitalkameror. Resten av fotona till väggen kommer jag med all säkerhet beställa från Smartphoto också!
       Jag beställde fotot på mig och Hanna Lindblad på en PosterTavla i storleken 20x30 cm. Jag blev verkligen överraskad när jag fick hem min produkt. Kvalitén var verkligen helt fantastisk! Bilden är en högkvalitativ laminerad bild som fästs på en hård och lagom tjock platta.
       Det finns massvis med olika storlekar och den är jätteenkel att göra: antingen laddar du upp ett eget foto från din dator och finputsar detaljerna via deras väldigt enkla webdesigner. Och du behöver inte vara orolig, det står tydligt hur man ska göra och om storleken på bilden inte passar varnar dem tydligt i förväg. Du kan också göra ett kollage av flera bilder på din PosterTavla, eller välja ett motiv som finns i deras galleri på nätet.

Jag har alltså valt att hänga min PosterTavla på sidan av garderoben. Det var inga svårigheter att sätta upp tavlan och få det rakt, en enkel upphängningsanordning följer med och allt som krävs är två spikar. Inredningsmässigt är möjligheterna många med en PosterTavla från Smartphoto. Det här är en supersmidig tavla och hur snygg som helst, som passar i samtliga rum i hemmet. Ensam, som i grupp. Liten, som stor. I färg, som i gråskala. En stor PosterTavla skulle passa utmärkt i köket, eller varför inte över soffan. De mindre tavlorna gör sig bra i hallen såsom på kontoret. Som sagt, det är bara du som sätter gränserna! Sky's the limit!

mer om min fotovägg blir det senare.

pame!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




kontakta mig gärna