dekoration med glödlampor och rosor.


andra verk från utställningen hittar ni i ett inlägg längre ner.

Uppgift: Skapa en mobil till utställningen av mestadels återvinningsmaterial och ståltråd.
Tid: Cirka åtta timmar.

Materialet jag använde mig av var fyra sorters ståltråd och glödlampor. För att framhäva min mobil, som nog mer klassas som en dekoration eller krona, adderade jag grässtrån samt röda rosor i glasrör. Totalt blev det ungefär 27 meter ståltråd, 26 glödlampor, 10 glasrör med rosor och drygt 60 grässtrån.
       Idén slog mig några dagar efter att jag hittat en vas på internet, gjord av en glödlampa. Jag spånade vidare på den idén och framför mig såg jag en takkrona med glödlampor som vaser. Jag lyckades få tolv glödlampor ihåliga och som då fungerade som vaser. Vad som skulle hända sen visste jag inte förrns jag testade mig fram och skissade upp en kon-formad dekoration med tre cirklar med glödlampor. Avslutet fick bli en ensam glödlampa längst ned och att den lodräta ståltråden blev vågig berodde på att jag drog bort den från spolen, och inte surrade av den. Glasrören i mitten hängde jag upp för att jag ville få lite djup och valet av ståltråd till upphängning av rören var enkelt, så tunn som möjligt - så att det ser sådär magiskt ut...
      Jag är hur nöjd som helst och tycker faktiskt att den blev riktigt snygg. Jag lyckades verkligen skapa något väldigt personligt men höll mig ändå inom ramarna på ett väldigt fantasifullt sätt. Och att den skulle bli störst och otympligast av allas att förvara, det förstod jag från början. Väldigt typiskt mig... Ska det vara så ska det ju!

vad tycker ni? hör jag några bud kanske?

pame!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




kontakta mig gärna