jag är så jävla lycklig över att vara bög!



QX Gaygala delades det ut ett Hederspris till denna snubbe, Joel Burns från USA. Han har blivit omtalad efter sitt tal för kampanjen "it gets better". Titta på videon ovan, den må vara lång - och på engelska, men den är så fint!



Kampanjen startades efter att självmordssiffran ökat radikalt bland unga homosexuella i USA. Kampanjer vill visa att det just blir bättre. Håll ut, kämpa och kom ihåg att du är bra som du är - det är ungefär det som denna kampanj vill visa just genom att kända personer håller sina tal riktade till just unga homosexuella.
   Att begå självmord är kanske det mest egoistiska man kan göra. Men för vissa kanske det är den sista vägen ut. Mår man så fruktansvärt dåligt och känner att livet inte har någon mening, ja varför ska man då leva vidare och verkligen lida? Det är hemskt att detta sker, för det ska verkligen inte behöva ske! Ingen ska behöva må så dåligt så att livslusten slocknar fullständigt. 
   Jag tror att detta sker för att det finns alldeles för många ungdomar som känner sig oälskade av sin omgivning just för att de är annorlunda. Ens familjen kanske visar negativa reaktioner, man kanske inte har några vänner och man blir mobbad just för detta. Då finns det kanske inget som tar emot, det kanske inte är så svårt att begå självmord då - när man inte känner sig älskad. När man tror att ingen skulle bry sig.
   Att mobbningen är ett stort problem i dagens samhälle är ingen nyhet och därför borde man kunna agera och sätta stopp för det. Alla är lika mycket värda och vi är alla unika. Heterosexuella, homosexuella, bisexuella, transsexuella - alla har samma rätt att leva ett värdigt liv. Oavsett sexuell läggning. Kalle, 15 år, tar inte livet av sig för att han är Heterosexuell. Men Erik, 15 år, kanske gör det - för att han är Homosexuell. Är det rätt?

   En natt, för många år sen, så låg jag vaken och tänkte på det här. Jag visste att jag var bög, men visste inte hur andra skulle reagera. Mina nära och kära - vad skulle de tycka? Jag orkade inte ta tag i det, var trött på att låtsas och jag var trött på att behöva vara orolig över detta. Då tänkte jag på självmord. En sekund senare blev jag förbannad på mig själv. Vad fan var anledningen till att jag låg och tänkte på det!? Jag skulle väl aldrig falla mig in att göra något så dumt. Jag hade en familj, en släkt och massa vänner som älskade mig. Jag skiter väl i vad som händer i framtiden, jag ska tamejfan leva länge oavsett!
   Så ni kan vara lugna, det här var länge sen och efter den natten har jag aldrig tänkt på det igen. Jag kan inte ens förstå att jag tänkte tanken! Det är ju helt absurt! Jag är så jävla lycklig över att jag är bög!

pame

Kommentarer
Postat av: Annelie

Älskar dig!

2011-03-02 @ 09:53:29
Postat av: lisa.

<3

2011-03-02 @ 20:55:32
URL: http://lenper.blogg.se/
Postat av: Mamma

Älskar dej <3

2011-03-04 @ 21:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




kontakta mig gärna