inspirerande demonstration.



I fredags fick jag chansen att ta del av Sofie Danielssons underbara personlighet och utstrålning och fick äran att inspireras av hennes verk och konstnärliga kreationer under en dryga timme lång demonstration. På härlig skånska varvade hon binderitekniker med egna erfarenheter som florist och hon pratade dessutom mycket om hur man säljer bäst. Dessutom pratade hon mycket om exponering, något som intresserar mig väldigt mycket. En del stod på plats redan när vi anlände till salen, en del gjorde hon under demonstrationens gång och självklart hade hon, likt proffsen, färdiga arrangemang och buketter på gömda ställen som tillslut kom fram. Allt detta har hon tillverkat tillsammans med en av floristklasserna på skolan.
     Jag blev verkligen inspirerad av Sofies demonstration. Hon gav mig tips och idéer till presenter, dukningar, dekorationer och arrangemang samtidigt som det gav mig en vårkänsla som fick det att pirra till i kroppen. Alla dessa underbara färger och färgkombinationer, alla sorters blommor och alla stora maffiga arrangemang. Hon visade att det inte behöver vara så svårt, och jag tror att det är något vi alla bör tänka på. Det krävs bara mod, för det viktiga är att man vågar testa. Det blir oftast bra! Dessutom tror jag det kan, även via mina bilder ovan, inspirera florister till att våga blanda färger mer än vad man gör idag och kanske exponera i en butik lite annorlunda.
       Efter demonstrationen passade jag på att byta ett par ord med underbara Sofie. Hon verkar verkligen vara en sån trevlig tjej man blir glad av att umgås med. Jag blev jag glad av den här timmen tillsammans med henne. Hon berättade att hon jobbade på Floristkompaniet i Stockholm och att jag var tvungen att komma och hälsa på nästa gång jag besökte huvudstaden. Sofie, jag lovar! I'll be there!

tack sofie danielsson och tack till skolan som arrangerat denna dag.

pame!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




kontakta mig gärna