tre.



"Nästan alla vet vad uttrycket "att komma ut ur garderoben" betyder. Men hur är det egentligen att berätta att man är homosexuell. Hur gör man? Hur gör andra? Och den stora frågan; hur reagerar föräldrar, kompisar, syskon, fastrar, farmödrar och kusiner. Att komma ut kan vara det värsta man gjort i hela sitt liv, det kan vara jobbigt och krävande. Men oftast har man oroatt sig och mått dåligt helt i onödan. Det är trots allt 2009 och dagens samhälle har förändrats dem senaste åren. Innan 1970-talets början sågs homosexualitet som en sjukdom som man försökte bota förgäves. Många blev mördade eller fick leva i en lögn - så är det ju verkligen inte idag. Homosexuella har rätt till att ingå partnerskap och även adoptera."

Vet ni vad?
Förra söndagen firade jag treårsjubileum som öppet homosexuell. Förstår att det var hela tre år sen jag skrev det här inlägget? Helt galet ju. Tiden går så himla fort. Men så bra jag mått och så roligt jag haft sen dess!
Jag försöker skriva mer om det och homosexualitet här, för jag vill väldigt gärna nå ut och kanske hjälpa någon som själv sitter i sitsen jag tyvärr satt i för några år sen. Det var just bloggare som var till stor hjälp för mig när jag kom ut. För att läsa om hur andra kom ut och hur andra upplevt processen, kan man verkligen lära sig saker och få mod. Så om det nu finns någon som läser det här och mår sådär dåligt som jag gjorde för för tre-fyra år sen - tveka inte att höra av dig! No pressure, lätta ditt hjärta! Eller fråga nåt, kanske nåt som kan bli ett kommande inlägg här.

inte nog med det, snart stundar 3000e inlägget här på Knicket.blogg.se. Hur ska det firas?!

pame!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




kontakta mig gärna