helgen tog alla mina krafter.

Då var det redan tisdagkväll och jag är fortfarande supertrött efter helgen. Men vilken helg jag haft! Jag har kommit fram till att detta var den bästa helgen i mitt liv, och jag kommer gå och bära den här lyckliga känslan hur länge som helst! Så det gör inget att jag är trött nu i efterhand, det var det värt liksom!

Min lördag var hur bra som helst. Efter den sista uppdateringen i lördags började gästerna dyka upp och snart var alla samlade och maten serverades. Vi bjöd på Tacotårta på mina fina silvriga talrikar och det var hur gott som helst. Alla gästerna trivdes och hade trevligt, och var självklart imponerade över tårtan som jag bjöd på efter middagen. Många kamerablixtar sattes igång innan jag skar den första biten. Och ja, den blev suuupergod! Jag hade lyckats!
     Under kvällen hade presentbordet fyllts på till bredden, och vilka presenter jag fick! Helt fantastiska! Förutom körkortspengar och alla roliga födelsedagskort som hör till fick jag flera champagneglas Helena, efterrättsskålar, en underbar filt, accessoarer från mitt norska favoritmärke och en ny jättefin Fred Perry-väska! Och det är inte ens allt! Men jag ska visa er lite bilder sen istället. 
     Senare korkade vi upp champagnen och försökte piggna till inför utgången - Davidssons väntade, men vi var alla ganska trötta och sega. Vid tolvslaget sjöng dem för mig hemma i vardagsrummet och sen tog vi oss ner, ett gäng på åtta personer, för att fira min födelsedag på dansgolvet. Och det visade sig att vi inte var ensamma. Det var faktiskt ganska trångt på Davidssons, vilket hör till ovanligheterna, har jag hört. Och jag hade jätteroligt! Fick fira in min födelsedag med dans och med dem jag älskar mest, och jag är så glad över det! Dock ska vi inte prata om underhållningen, inte ens värda att nämna...

Och i söndags fyllde jag år! Vilken härlig känsla att fylla 18 år helt plötsligt. Firade med sovmorgon, middag med familjen och Ida och sen begav jag mig till Folkets hus för sista gången. Finalföreställningen av Valdemar i Vika. (Blir lite känslig av att skriva om det till och med.) För tråkigt var det, samtidigt som jag aldrig varit lyckligare! Efter föreställningen åkte jag hem, åt pizza med mor, far, Oskar och Johanna och sen la jag mig i soffan och tittade på TV. Helt slut. Men galet lycklig.

Ett stort tack till min familj, till hela min släkt, till er som följde med mig till Davidssons, till alla mina revykollegor och till alla i publiken på vår sista föreställningen! Tack tack tack! Ni gjorde min helg till mitt livs bästa!

pame!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




kontakta mig gärna