deltävling 2, jag tror...

foton: svt.se
 
...att det blir tre hemmafruar och en blivande flickidol som kvällens finalister. Det är nämligen också vad jag hoppas! Jag kan tänka mig att Sean Banan kommer gå till final, eftersom han är alla barns favorit. Men eftersom jag verkligen verkligen inte tycker om Sean Banan och den underhållning han representerar så kan jag inte tippa på det resultatet. Mina stora favoriter är självklart schlagertrion med Wahlgren, Hedlund och Silver! Men Anton Ewald kommer också bjuda på en riktig dansshow då Anton är en erfaren dansare som synts på Melodifestivalens scen under tidigare år, ni kanske minns en ung och snygg kille bakom Andreas Lundstedt förra året?
      Det är en riktig blandning ikväll. Pop och ballader, erfarna och debutanter, engelskt och svenskt, maffigt och galet, välsvarvat och enkelt. Därför är det näst intill omöjligt att sia det fullständiga resultatet, men jag har gjort mitt bästa och gått på magkänslan. Jag ser tre toppplaceringar i form av Swedish House Wifes, Anton Ewald och Sean Banan. Resten kan hamna hur som helst. Men jag ser ändå att Louise Hoffsten kommer sticka ut och få en biljett till Andra Chansen. Varför jag placerar flickidolen Erik Segerstedt så långt ner beror på att 1. låten når inte upp till förväntningarna, 2. de falsettskrikande tonårstjejerna kommer rösta på Anton Ewald istället och 3. duetter brukar inte vara så populärt. Och anledningen till varför jag placerar en debutant som Felicia Olsson på femte plats är för att låten är fantastiskt och påminner om powerballader av de stora namnen Maria Haukaas Storeng, Sarah Dawn Finer och Shirley Clamp!
 
Till Finalen i Friends Arena:
Swedish House Wifes -  On top of the world
Anton Ewald - Begging
 
Till Andra Chansen i Karlstad:
Sean Banan - Copacabanana
Louise Hoffsten - Only the dead fish follow the stream
 
5: Felicia Olsson - Make me no 1
6: Erik Segerstedt & Tone Damli - Hello Goodbye
7: Rickard Wolff - En förlorad sommar
8: Joacim Cans - Annelie
 
nu återstår att se om jag får fler än två rätt den här veckan! håll tummarna, tack!
 
pame!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




kontakta mig gärna