deltävling 4, jag tror...

foto: svt.se
 
Ikväll får vi höra årets åtta sista bidrag, men efter att ha lyssnat igenom kvällens startfält är jag återigen besviken. Jag hade förväntat mig "det bästa till sist" med tanke på tidigare veckors ibland ganska svaga bidrag. Men icke, så blev det det inte. Visst växer låtarna efter ett par lyssningar, men jag hade väldiga förväntningar och de verkar inte uppnås, oavsett antal lyssningar. Dock är ingenting dåligt heller! 
      Först ut ikväll har vi Army of Lovers som gör comeback och de gör det med en storslagen show som bjuder på både det ena och det andra. Men är låten bra då? Inte direkt... Dock tror jag ändå att det blir en finalplats för Bard, Barda och La Camilla. De gör ju trots allt comeback. 
      Som sällskap kan de få nästan vem som helst, då det finns många förhandsfavoriter. Ulrik Munther har haft lågt odds länge, men senaste veckan har både Robin Stjernberg, Ralf Gyllenhammar och Behrang Miri blivit populära. Vem jag tror går till final? Kanske Behrang Miri - faktiskt! Jag älskar hans låt och längtar till jag får stå på ett dansgolv och dansa till den! Det är ju skrällarnas år, så varför inte? Den skulle nog dessutom uppskattas i Eurovision, bara en sån sak!
      Dock är det mycket möjligt att han kommer sist också. För det är svårt att avgöra idag. Ulrik Munthers låt är grym, Ralf Gyllenhammars är också riktigt bra och Robin Stjernberg gör faktiskt ett väldigt bra framträdande. Sen älskar ju jag Sylvia Vrethammar som ikväll tävlar med sin låt Trivalitet. En härlig schlager som jag mer än gärna ser gå vidare. 
      Ikväll debuterar både Therese Fredenwall (ni vet hon som sjöng Banankontakt i Så ska det låta!) och Lucia Pinera. Dock tror jag inte att tjejerna kommer lyckas så bra, och jag tror att båda kan förvänta sig bottenplaceringar ikväll. Iår är det männen som regerar, och debuterande tjejer känns inte rätt iår.
 
Till Final:
Army of Lovers - Ridin' the Ride
Behrang Miri - Jalla Dansa Sawa
 
Till Andra Chansen:
Ulrik Munther - Tell the world I'm here
Ralf Gyllenhammar - Bed on fire
 
5: Sylvia Vrethammar
6: Robin Stjernberg
7: Therese Fredenwall
8: Lucia Pinera
 
då återstår att se hur det blir! får jag några rätt ikväll mån tro? jag hoppas det. åtta rätt tack!
 
pame!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




kontakta mig gärna