deltävling 3, jag tror...

 
 
Houston, we have a problem. Jag älskar alla kvällens låtar och ser mig själv sjunga glatt med till varenda en framöver! Det är så olika genrer, att det i princip är omöjligt att sia kvällens resultat. Vad vill svenska folket ha? Det är en fråga jag inte riktigt fått svar på tidigare helger och inte lär få ikväll heller. Efter att ha lyssnat igenom kvällens bidrag otaliga gånger och försökt se ett resultat, har jag försökt komponera ihop en möjlig utgång. Men jag har ju oftast fel, så lita inte på det här! Men jag tror faktiskt att det är mycket möjligt att jag får fler rätt ikväll.
        Jag tror Caroline af Ugglas är garanterad en finalplats med tanke på hennes förra succé och hur hon blivit en folkkär artist under de senaste åren. Dessutom är hennes text årets finaste och kanske viktigaste, och med en avskalad och berörande "show" tror jag nog att hon tar sig till final. Som sällskap får hon med sig Eddie Razaz. En vågad chansning, men jag tror det kan gå hem. Vi gillar ju poplåtar av unga, snygga killar! Men det blir nog ingen enkel match för honom, för kvällen bjuder på både mer pop, humor, schlager, stämningsfullt och pojkbandsgung. Någon som kan ta Eddies plats är Janet Leon som ikväll bjuder på en popig låt och en snygg show. Hon påminner väldigt mycket om Agnes Carlsson, vilket är bra, för Agnes gillar vi ju skarpt! Dock tror jag inte att det kommer gå bra för både Eddie och Janet. Tror det blir lite antingen eller ikväll. 
         Till Andra Chansen tror jag vi kommer skicka "pojkbandet" State of drama. En grupp jag aldrig hört talas om förut, men som har en helt okej låt. Dock har man hört den alldeles för många gånger. Förstår ni vad jag menar? Det är liksom inget udda. Något som däremot är udda är gruppen Ravaillacs som man antingen älskar eller hatar. Från min sida är det mest kärlek! Ravaillacs är alltså "gubbgruppen" som gör parodi på schlagern. De skulle kunna komma sist, men Tommy Körbergs röst kommer nog få en hel del röster. Tommy är ju Tommy, och han går inte av för hackor. Han har deltagit två gånger, och vunnit två gånger!  En bedrift hans kollegor Claes Malmberg, Mats Ronander och Johan Rabaeus inte kan skryta med. Deras låt går i schlager/country-känsla och jag älskar att sjunga med till den. Kan nog redan texten utantill! 
        Vill även nämna att forna BWO-medlemmen Martin Rolinski också kommer bjuda på en grymt bra låt och en grymt cool show. Även debutanten Elin Petersson gör ett fint framträdande som berör med sin uptempo-ballad. Och Idol-vinnaren Amanda Fondell har också en bra låt och en snygg show, men den är inte lika stark om ni frågar mig. Man behöver höra den några gånger innan man förstår den. Men visst låter det som en bra deltävling, jag lovar er att det kommer bli det! 
 
TIll Final:
Caroline af Ugglas - Hon har inte
Eddie Razaz - Alibi
 
Till Andra Chansen:
Ravaillacs - En riktig jävla schlager
State of drama - Falling
 
 
5: Janet Leon - Heartstrings
6: Martin Rolinski -  In and out of love
7: Amanda Fondell - Dumb
8: Elin Petersson - Island
 
nu kör vi!
 
pame!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




kontakta mig gärna