melodifestivalen 2013, deltävling 3.

foto: svt.se
 
Det kanske är skrällarnas år trots allt. För igår skickades grupperna State of drama och Ravaillacs till final, och inte de kända namnen Eddie Razaz, Caroline Af Ugglas, Janet Leon och Martin Rolinski. Men vad gör väl det? Melodifestivalen är och har alltid varit hela Sveriges fest och då kan det gå hur som helst. Jag har slutat bli besviken, för det är ju inte hela världen. Huvudsaken är att underhållningen är hög, och det tycker jag den var igår. För igår fick vi ta del av åtta riktigt bra framträdanden! 
       Till finalen skickade vi alltså flickfavoriterna State of drama och gubbarna i Ravaillacs. Och till Andra Chansen skickade vi forna BWO:aren Martin Rolinski och vår alldeles alldeles underbara Af Ugglas! Hon tar nog allt priset för årets finaste framträdande. Vilken vacker låt! Jag blev helt tagen av texten och framträdandet! Genialiskt. Herr Rolinski bjöd också på en galet bra låt och en riktigt cool show.
       Och vem tyckte jag var bäst igår då? Ur ett helhetsperspektiv var gårdagens bästa låt den som hamnade på en femteplats. Janet Leons låt Heartstrings var helt fabulous om ni frågar mig. En snygg show, en stark låt, snygga kläder och cool koreografi. En given finalist om jag fått bestämma! Helt klart topp tre iår!
 
jag gissade rätt på tre av åtta placeringar igår. och det var åttonde, sjunde och femte! rekord va?
 
pame!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




kontakta mig gärna