melodifestivalen 2013, deltävling 4.

 
Det blev en sockersöt pojke och en mustaschprydd Mustasch-sångare som skickades till finalen igår. Och inte mig emot! Det var ganska väntat ur ett odds-perspektiv, och Ulrik och Ralf bjöd ju på två riktigt bra bidrag. De är värda en finalplats! 
      Men trots det så är jag inte alls nöjd med resultatet. Som vanligt hamnar mina favorit på den nedre delen av resultatlistan och så även i årets fjärde deltävling. Underbara Sylvia Vrethammar hamnade på en sjunde plats med sin härliga låt och galna Army of Lovers fick nöja sig med en sjätte. Att det skulle dåligt för Sylvia hade jag förstått, men att Army of Lovers, som gjorde comeback med en framträdande likt inget annat, skulle åka ut - det trodde jag aldrig! I botten hamnade Lucia Pinera som därmed såg till att jag fick ett rätt den här veckan. Man tackar! 
      Till Andra Chansen skickade vi Behrang Miri, som jag ville se i finalen, och Robin Stjernberg, som jag ville se i botten. Behrangs låt var riktigt härlig och förtjänade en finalplats, och Robin Stjernbergs låt var väl bra - men inget udda. Den påminde om alla andra medelmåttiga powerballader. Men iår är det ju männens och skrällarnas år, så är det bara. Tyvärr
 
det känns mest som jag upprepar mig söndag efter söndag... så nu sätter jag punkt för idag!
 
pame!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




kontakta mig gärna