veckans vill ha: barock och rokoko.

 
Den här veckan blev det ett sent Veckans vill ha. Idag vill jag lyxa till söndagen med ett glamouröst tema, nämligen möbler indluerade av barocken och rokokon!
 
För ett tag sen hamnade jag på Trendia, en webshop med massvis av fina möbler. Hittade en Barock-serie som jag mer än gärna skulle inreda ett vardagsrum med. Så himla fint. Jag har alltid attraherats av gamla möbler och den här serien är helt perfekt! Ser fram emot att fynda en gammal möbel på loppis och sen renovera den på egen hand. Tror det kan bli ett roligt projekt. För er som inte är lika kreativa - klicka här för att komma till Trendias Barockserie. Fåtölj: 3999 kronor. Stolar: 1499 kronor/styck. Bänk: 2999 kronor/paret.
      Vill ni däremot köpa bordslampan Saturn får ni klicka er in här. Även den är från Trendia och kostar kring tusenlappen. Finns även i vitt och silver! Jag ser den på en pedistal mot en vit vägg och gärna med en spotlight riktad mot den, för det här är en lampa som förtjänar extra uppmärksamhet!
      Och så har vi fantastiska Andreas Bruzelius Berger kvar. Hans fantastiska byra Versailles är dessvärre redan såld, men alldeles för fin för att inte ta med. Men vem är Andreas? Han är en fantastisk allkonstnär som bland annat tar till vara på gamla möbler och renoverar dem på sitt sätt. Detta är en gammal rokoko-byrå som fått sig en makeover! Klicka här för att komma till hans hemsida och spana in alla andra coola möbler signerade Bruzelius Berger!
 
finns det fler som delar min kärlek för gamla möbler? nu ska jag leta rätt på nästa veckas vill ha-prylar!
 
pame!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




kontakta mig gärna