veckans vill ha: kuddar.

 
Det finns inget roligare än kuddar, för det är ju så fint! Dessutom är det ett fantastiskt bra knep om man vill förnya hemma. Det kan vara relativt billigt och man kan dessutom sy egna själv av gamla kläder, dukar eller lakan. Och billigare än så blir det ju inte! 
      Den här veckan har jag samlat ett helt gäng olika kuddar, inte alltid så billiga, som jag mer än gärna skulle äga. Helt skilda i stil och prislapp, men alla helt fantastiska! Jag hoppas dessa kan ge er lite inspiration till att förnya hemma. För som sagt: kuddar kan vara det enklaste sättet för förnyelse!
      Jag börjar med ettan, från Ferm Living's Harlequin-serie. Harlequin är nog mitt favoritmönster just nu. Just denna kudde heter Coral och finns här för 895 kronor! Nummer två är lite billigare och finns att köpa på Zazzle här för närmare femhundringen. En kudde med text blir så mycket mer än en kudde! Antingen adderar du en kudde med text till samlingen eller så samlar du en hel drös olika texter och budskap. Det blir liksom ett härligt kaos av texter. Och mustacher är ju inte dumt det heller!
      Nummer tre däremot har en mer realistisk prislapp. För 99 kronor blir den din och finns i massa olika mönster på Indiska. Ni vet väl att Indiska har en webbshop, vilket innebär att du slipper springa till butiken och bli besviken om kudden är slutsåld! Klicka här för att se fler färgkombos. 
      Traven med de härliga blå/vita kuddarna är designade av Anna O och jag tycker dem är så himla fina. Härligt somriga! Anna Os hemsida hittar ni här, men någon webbshop finns det inte. Enligt uppgifter ska dem dock kosta ungefär 500 kronor. 
      Randigt är ju alltid rätt, och på Indiska finns även dessa två härligheter. Materialet verkar vara grovstickat och  säkert jättefint. Färgerna skriker vår och sommar vilket är just det vi vill ha nu! Här kan du klicka hem kuddarna GANDHINI för 199 kronor/styck. 
      Avslutningsvis blir det ännu mer mönster, denna gång från Svenskt tenn och deras egna mönsterbibliotek. På deras hemsida, som ni hittar här, kan man gotta sig i massvis med fina textilier och underbara mönster. Åh, en sån skulle jag väldigt gärna vilja ha! Men tusen kronor för en kudde är inget för mig!
 
det var veckans vill ha. någon mer som blev sugen på kuddkrig?
 
pame!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




kontakta mig gärna