veckans vill ha: glas.

 
En ny följetong på bloggen drar härmed igång. Veckans vill ha! En gång i veckan kommer jag bjuda på ett inlägg likt detta med grejer jag mer än gärna skulle vilja ha. Fokus kommer ligga på möbler, inredningsdetaljer och liknande. Och idag är det glas som gäller! Jag älskar glas. Gammalt som nytt, billigt som dyrt. Glas i olika former och färger tilltalar mig verkligen!
         Orrefors är helt klart ett av favoritmärkena. Serierna Street och By KL (Karl Lagerfeld) är dem två som står överst på önskelistan. Framförallt skulle jag vilja ha martini- och whiskeyglasen i Street-serien och dem stora och små vinglasen i By KL-serien. Vinglasen kostar 1500 kronor styck och Street-glasen kostar 300-400 kronor styck. Alltså ganska saftiga summor om man vill ha 12 stycken av varje... Om ni känner igen glasen så kan det vara från TV4:s Så mycket bättre, då båda serierna skymtats under middagarna på Gotland.
 
klicka här för att komma till orrefors hemsida.
 
pame!
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag vill oxå ha by KL glasen, men denna gång har jag insett att de är för dyra för min plånbok. Sen är de säkert klumpiga att dricka ur ;-)

2013-01-15 @ 20:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




kontakta mig gärna