andra chansen, jag tror...

foto: svt.se
 
Jag har inte uppdaterat mig alls om Melodifestivalen under den här veckan. Men gjorde en snabbkoll på hemsidan för att fräscha upp minnet. Jag är ju inte så förtjust i Andra chansen, en femte deltävling hade ju varit mycket roligare! Men jag har iallafall analyserat kvällens program en del.
     Vi har alltså åtta bidrag som ska ska slåss om de två sista finalplatserna. Men först och främst måste vi ju reda ut hur det ska gå till. För som ni vet så är dessa värdelösa dueller borttagna! Kvällen börjar som vilken deltävling som helst, alltså med att åtta bidrag framförs utan några konstigheter. När rösterna är räknade avslöjas de fem bidrag med flest röster. Nummer 1 och nummer 4 möts då i en duell, och sedan tvåan mot trean. Det är då vi vet vem som kommer femma. Vinnarna i dessa två dueller går då helt enkelt till final. Smidigt va?
     Ikväll tävlar ju en av mina favoritmelodier, Burning flags, med underbara Cookies N Beans. Så därför hoppas jag på dem! Även Caroline af Ugglas är ju en favorit, men jag anar att hon inte får någon finalplats iår. Istället tror jag att det blir Robin Stjernberg och Anton Ewald som tar de sista finalplatserna. Flickfavoriter, olika genrer och två låtar som vuxit sen sist man hörde dem!
 
Till final: 
Robin Stjernberg - You
Anton Ewald - Begging
3a & 4a:
Behrang Miri - Jalla Dansa Sawa
Caroline af Ugglas - Hon har inte
5: Martin Rolinski - In and out of love
6: Cookies N Beans - Burning flags
7: Erik Segerstedt & Tone Damli - Hello Goodbye
8: Eric Gadd - Vi kommer aldrig att förlora
 
hur det än blir så ska det bli riktigt kul att få träffa mitt schlagergäng igen! resultatet är inte så viktigt...
 
pame!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




kontakta mig gärna