finalen, jag tror...

foto: svt.se
 
Mitt under alla förberedelser inför kvällen kom jag på att jag inte berättat vad jag tror om ikväll! Det är lika bra att jag gör det nu, för sen lär jag vara alldeles för stressad för att sitta med datorn. Men jag har faktiskt läget under kontroll, än så länge...
Finalen av Melodifestivalen 2013 alltså! Men vem vinner? För ett år sen hade Euphoria redan vunnit svenska folkets hjärta och det var ganska självklart vem som skulle vinna. Men iår är det ju inte det. Det är långt ifrån självklart och jag har faktiskt inte bestämt mig än vem jag tror kommer vinna. Vem ska jag tro på? Som Tomas Di Leva sa en gång i tiden. Ska jag tro på Yohio, som jag egentligen inte tycker om. Eller ska jag satsa mina pengar på Ralf Gyllenhammar, som har näst lägst odds? Kanske skrällar Anton Ewald och vinner? Eller är det Robin som gör det? David Lindgren? Hoffsten? Sean Banan? Åh, jag blir inte riktigt klok!
Okej, nu har jag bestämt mig (tio minuter senare!) Jag tror nog att Anton Ewald går och vinner alltihop. Det känns som att Andra Chansen blev en skjuts för honom, och att han hunnit få ännu fler fans under resans gång. Han har en bra låt, av Fredrik Kempe, och han är ju fantastiskt söt. Ja, han är vinnarmaterial! 
 
foto: svt.se
 
det är alltså vad jag tror om kvällens final! men vem jag hoppas vinner ikväll, det vet jag fortfarande inte. 
 
pame!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




kontakta mig gärna