melodifestivalen 2013, finalen.

foto: svt.se
 
Poängen delades ut och så hade vi en vinnare. Och det blev juryns favorit även iår! Det blev en wailande, föredetta Idol-deltagare, Robin Stjernberg som fick fira i konfettiregnet med sin låt You. Och nu är det väl min plikt att skriva om finalen och vad jag tyckte. 
      För två veckor sedan placerade jag Robin Stjernberg på en sjätteplats i Deltävling 4, och tyckte låten var tjatig, odefinierbar och dessutom tyckte jag att Robin mest sjöng falskt. Till historian kanske hör att jag aldrig riktigt gillat den här Robin, varken under Idol eller något annat. Nu har två veckor gått, jag har börjat tycka om låten och insett vilket musikaliskt mästerverk det är. Så ja, rätt låt kanske vann trots allt. Det är en maffig låt, som är rätt i tiden och som riktar sig de flesta i publiken. Ett bra bidrag att låta representera värdlandet för Eurovison Song Contest 2013.
       Det hör väl till att berätta vem jag hoppats skulle vinna. Jag satt faktiskt och hoppades på David Lindgren helt plötsligt. Jag insåg igår att hans låt har potential och det är synd att den hamnat lite i skymundan iår. Att han sen fick lägst poäng av svenska folket och hamnade på en åttonde plats är en annan sak. Men kortfattat kan jag säga såhär: jag hejade på alla förutom YOHIO och jag blev så lättad när jag insåg att han inte kunde vinna. 
 
PS. Dock var det bästa återigen mellanakterna. Loreens och Carolas framträdande var magiska!
 
stanna kvar, för snart dyker det upp ett inlägg om schlagerpartyt! det vill ni inte missa!
 
pame!

Kommentarer
Postat av: Carro

Som sagt mycket wailande och tidvis på gränsen till falsk. Jävligt bra låt men en annan artist tack! Men bra att Yohio inte vann, fast lite surt för stackarn som trotts allt blev framröstad av Svenska folket.

2013-03-10 @ 20:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




kontakta mig gärna