danmark, vi ses nästa år!

foto: sverigesradio.se
 
Ja! Rätt låt vann även iår! Våra kära grannar i Danmark tog hem segern i Eurovision Song Contest 2013 - och det är de verkligen värda! Underbara Emmelie De Forest med den finfina låten Only Teardrops känns som helt rätt vinnare bland årets bidrag. Jag hoppades hela kvällen att den danska förhandsfavoriten skulle ta hem vinsten och efter en väldigt spännande omröstning stod det klart att så blev fallet. Tänk att Eurovision alltid ska vara så känslosamt! Det är så härligt. 
 
Det blev ingen bra placering för Sverige iår men Robin och teamet skötte sig galant! Ett fantastiskt framträdande som verkligen hade vinnarkvalité! Hur snyggt som helst! Och låten är ju faktiskt riktigt riktigt bra. Mina tredje favoriter, Norge, kom däremot på en desto bättre placering - fyra om jag inte missminner mig - vilket glädjer mig! Jag älskade allt med Norges bidrag! En annan, överraskande favorit, blev Spanien som av mig fick 15 av 15 poäng under omröstningen. Jag gillade showen, kläderna och framförallt låten. 
 
dags att boka in en resa till Danmark 2014! känns bra att ha något att se fram emot nästa år också!
 
pame!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




kontakta mig gärna