mina favoriter i semifinal 2.

margaret berger som tävlar för norge ikväll. heja norge! foto: svt.se
 
Ikväll tävlar ytterligare 17 länder om finalplatser till Eurovision Song Contest 2013. Och självklart har jag favoriter även ikväll. Jag ser fram emot en lika bra show som i tisdags och jag tror att kvalitén bland bidragen är mycket högre ikväll. Vi har Finland, Norge och Island som samtliga levererar riktigt bra låtar och så har vi även Azerbajdzjan som alltid är favoriter hos mig. 
 
Kvällens 9 favoriter av de 17 tävlande:
Finland: Krista Siegfrids – "Marry Me"
Malta: Gianluca – "Tomorrow"
 
Georgien: Nodi Tatishvili & Sophie Gelovani – "Waterfall"
Island: Eythor Ingi – "Ég Á Líf"
 
Norge: Margaret Berger – "I Feed You My Love"
 
Lettland: PeR – "Here We Go"
 
Grekland: Koza Mostra feat. Agathonas Iakovidis – "Alcohol Is Free"
 
Schweiz: Takasa – "You And Me"
 
San Marino: Valentina Monetta – "Crisalide
Azerbajdzjan: Farid Mammadov – "Hold Me"
 
pame!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




kontakta mig gärna